Monday, May 16, 2011

~~Maaflah, Aku Terpaksa Derhaka~~


Wuwuwu~ tajuk seriyes je kan, saje nak bagi gempak, wakaka!! gempak lah sangat..aku balik rumah dengan mood happy, yea lah kan sebelum neyh stress, jadi aku xkan biarkan diri aku stress sepanjang minggu. Aku buat kek red velvet..happy sebab jadi..yebaaaa~


Aku jadi rajin nak buat kek neyh sebab dah xtahan tengok komen orang pasal kesedapan kek neyh. Terliur dibuatnya, nak seribu daya, xnak seribu dalih, aku tetiba jadi sangat-sangat rajin nak buat kek neyh walaupun tidur lewat. Lagipun gi Nilai weekend baru neyh, nak gi rumah kakak aku, dah alang-alang tue, aku boleh tapau untuk dia sekali, suruh jadi pengkomen tegar. ha ha ha!!



Aku mula buat kek neyh pukul 12 tengah malam..amik kau! kalau ikutkan hati malas, memang malas dah nak selerakkan dapur, tapi bila tengok bahan-bahan dah keluar dari peti es, terus semangat, semangat sebab kek warna merah..kaler kek neyh memang menawan, seriyes..masa aku tuang adunan dalam cup pun dah xsabar nak tengok rupa bila dah jadi.

Aku dapat resepi neyh kat en. google..sebelum buat kek neyh, aku baca testimoni, review pasal rasa kek neyh..aku pun banyak bukak blog-blog masakan, combine resepi-resepi dorang, tapi kebanyakan nak sama je semua. Lepas tue aku print lah salah satu resipi yang aku bukak. Terima kasih la kat tuan empunya blog, maaf lah sebab aku lupa apa link blog resipi yang aku amik..he he he!!



Kalau ikutkan resepi, memang banyak bahan yang digunakan, aku terpaksa derhaka dengan resepi tue, aku kurangkan bahan yang patut diisikan untuk buat kek neyh..xderhaka banyak pun, aku cuma kurangkan sukatan gula untuk buat kek neyh, tapiiii..walaupun dah kurangkan sukatan, aku rasa kek neyh tetap manisss~ jadi untuk masa yang akan datang, aku patut kurangkan lagi sukatan gula untuk buat kek neyh.

Tentang rasa kek neyh bagi aku sedap la jugak, ada rasa manis..masam sikit, pastu rasa cokelat sikit..pastu warna dia memang amat-amat menarik, aku suka dengan warna kek neyh,,memikat hati. :) ada masa aku nak buat lagi, kali neyh mungkin sedap sebab dah xmanis sangat. :D :D, kalau korang rajin, try la buat kek neyh, xkan menyesal, sedap. ^__^V

No comments: