Tuesday, January 29, 2013

~~Lelaki memang cenggitu!~~

Asslamualaikum dan hai. :)


Tajuk cerpen pendek yang xkira bape patah perkataan aku arini yea. Eyh sesedap oren je nak tulis cerpen. Sebenarnya bukan cerpen pun, tapi hasil pemikiran dari kepala turun ke jari. hahaha! oke abaikan. Untuk pengetahuan, sejak usia yang akan menjangkau ke angka 27 ni, aku rasa belum pernah lagi mainkan perasaan lelaki kot. Tue aku punya rasa la, sebab aku yakin sangat, jenis aku ni kalau berkawan dengan orang yang berlainan jantina kalau dalam kepala ni aku anggap dia kawan, memang selamanya la aku rasa selesa hanya dengan status 'berkawan' xboleh lebih dari tue, cumaaaaaaaaa ape yang buat aku rasa terkilan sekarang ni dalam berkawan aku pentingkan kejujuran. Aku xkisah latar belakang cemana aku tetap akan berkawan tapi aku pentingkan konsep kejujuran. Kejujuran la yang akan membuatkan sesuatu ikatan persahabatan tue terjalin kukuh bertahun-tahun.


Dalam istilah berkawan yang aku rasa boleh pergi lebih jauh dan bukan sekadar kawan, senang cite kat sini special la kan, lagi aku pentingkan KEJUJURAN. Sebenarnya aku terasa hati sikit sebab selama ni, insan yang bergelar LELAKI ni, xjujur dalam nak mengenal hati budi aku. Rasa macam bodoh je kan, tapi tue laa, kalau dah suratannya tertulis cemitu mungkin aku boleh belajar. Kehidupan kan mengajar kita untuk menjadi matang. eceh matang la sangat! Lelaki dalam setiap perkara yang dia buat mesti ada EGO kan?? tapi siapalah aku nak mengadili sesuatu tue. Syukur pada yang Esa sebab tunjukkan kebenaran, biarlah orang nak kata aku kolot, perangai macam budak-budak sekurang-kurangya aku jumpa kebenaran. Alhamdulillah. :)


Sekarang ni aku harap, aku akan dapat yang lebih baik, insyaAllah. Aku xpernah mainkan perasaan sesiapa, kelukaan hati yang aku rasa walaupun xdalam tapi mungkin balasan Allah terhadap aku terhadap kesilapan dan khilafan masa silam. Aku syukur diberikan ujian. Aku harap kawan special aku pun akan mendapat kebahagian hakiki dalam pemilihan yang dilakukan. Aamiin.



2 comments:

Fied said...

InshaAllah doakan yang terbaik dan dikurniakan suami yang terbaik. Amin

Aya Ekeuchi said...

aamiiin. :)
aku baru perasan komen kau..hihihi