Monday, November 2, 2009

~~Visit Kelantan~~

~~perjalanan nak g pengkalan kubor, padi neyh menarik jugak..ekekeke~~




~~baru pas sampai, pekena laici kang dlu~~



~~tengok p.cik goreng ayam, untuk lauk nasi kukus~~



~~p.cik aku beratur (baju biru), beli makanan untuk kami..ekekeke~~




~~nasi kukus tersebut..ayam goreng dia punya la beso..ish3, :)) ~~




Pada hari sabtu yang lalu, aku telah pergi ke negeri Kelantan Darul Naim..(ceyh!! cam ayat karangan!) musim cuti2 malaysia dah tiba..hihi, agak seronok la jugak g kelantan, ni bukan la 1st time aku menjelajah negeri cik siti wan kembang neyh, tp yang bes kali neyh aku g ngn mak cik aku yg mmg bole layan laa..xmacam m.cik2 yang lain, ekekeke :D aku g kelantan neyh selain nak berjalan2 menhabiskan boreh kat kedai2 tpilih, aku amik kakak aku yang baru abes wat pektikal kat kelantan neyh, so jenjalan time laa.. :))

Sepanjang aku berada kat kelantan neyh, aku sempat la jugak g tempat2 yang orang cakap menarik perhatian..aku g wakaf che yeh, pasar siti khadijah, pengkalan kubor, mn lg eh?? aku pn da xingat dh..majoriti tempat2 yang aku g sume tempat orang2 berniaga..nak dapat barang murah la katakan..hehehe, aku x sopping sakan2 pn macam m.cik ngn mak aku neyh, serba serbi nak beli..aku pulak xberminat nak membeli, sebab mungkin bukan keperluan lagi kot..hihi, tunggu alin kawen dlu ehh, baru alin join d club..ekekeke :D

Aku kat kelantan 2hari, makanan kat sni bole tahan la jugak murahnya, tp yang buat ak kureng sket sebab mereka neyh x kira sangat kebersihan..erkk..aku pun kalau nak makan kadang2 tagak2 jugak, takot sakit pewot, ssh plk nanti..kalau masuk kat dalam pasar siti khadijah, fuhhhh lagilaaa..agak kotor sket..mintak mahap :D, tp aku mmg xleh bla laa..brrrr!!!




~~keadaan pasar siti khadijah, malas nak amik pic bebanyak, munsyukkk~~



~~kedai aku..hahahahha, ODW nk balik neyh, tsalah jalan, tny p.cik kdai jalan keluar kat mn..hehehe~~



No comments: