Tuesday, April 27, 2010

~~TERLALU SESAK~~

~~keadaan Dewan Jaip pukul 10.30am~~


Ngehh..arini baru nak hapdet kejadian sabtu lalu. Kan aku cakap nak gi interbiu JOB MALAYSIA yang dibuat terbuka kat Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), pergi kat sana semangat la neyh, tapi member dah pesan, jangan terlampau konfiden..cewahhh!! jadi aku buat2 macam biasa gi interbiu (walaupun realiti xpenah).. :D


Masa dalam perjalanan nak gi ke lokasi neyh, nasib baik la sangat2 sebab xterlanggar dengan kereta MYvi kaler putih. Sebenarnya bukan salah aku pun, pemandu tesebut yanng cuai, leka je pandang tepi, time aku masuk lorong dia mula la menekan honnnnnn xhengat!! grrrr..aku pandang cermin sisi la walaupun lupa bagi signal sebelum masuk line tu..hahaha (rsenya 2-2 salah)!!. Yang xtahannya kete MYvi putih tu tetibe memotong pastu duduk line sebelah, betul2 dia macam nak himpit kereta aku, aku buat dunno jew, nak langgar?? langgar laa..dia yang salah, konon2 nak berdendam, bole bla! pastu pandang2 sambil mulut mengomel tah pape, geng2 seangkatan yang kat tempat duduk penumpang kat belakang pun pandang aku macam nak telan..tapi ADA AKU KISAH?? okeh lupakan kisah pemandu xde etika!


Kisah aku gi interbiu lagi bes..hahhaa~ Kawan aku janji dengan aku dia tunggu aku depan pintu masuk utama kat Dewan JAIP tu, dah sampai time calling2 la pulak (sebab xjumpa dia kat mana). Untuk masuk dalam dewan tu, kena beratur isi borang, pastu dapat door gift (ececehh macam gi kenduri kawen je! haha) sempat la rembat beg JOB MALAYSIA kaler kunin..hihihi (semangat diraja okeh!). Dah masuk dalam dewan, kerja-kerja yang ada semua syarikat swasta - AYAMAS, WATSON, DE RHU BEACH RESORT, CIMB BANK & banyak lagi la, kecuali FELDA je yang kerajaannya~argghh meleset angan2, igatkan jawatan kosong dalam kerajaan, tapi aku tetap isi je borang untuk Jabatan Felda tu, mana la tau ada rezeki nak dapat kan? :)


Dah siap round-round sekitar dalam dewan 2, besesak-sesak dengan manusia, aku dah xtahan! panas weyh~~jadi masa untuk pulang..lalaala, masa balik tu adalah masa ntuk shopping..huhu, bukan aku yang shopping, tapi kakak aku, orang dah nak kawen mesti la banyak barang kena beli, kebetulan dia baru 1st time gaji (sebab baru mula posting farmasi kat klinik kesihatan Jengka) time untuk jolok2 laa..las2 dia belanja makan, oraite la tu kak, walaupun sebenarnya aku nak cadar akemi free..hahahaha =)

No comments: