Friday, June 4, 2010

~~Lagenda Budak Setan~~

Semalam tengok cite neyh. Aku gi dengan geng-geng ofis. Beronggeng noks, dan semalam jugak cerita neyh baru keluar ditangyangkan. Kiranya filem fresh dari ladang la kami-kami neyh gi menonton. Biasanya aku kalau gi tengok movie mesti selepas seminggu ditanyangkan, tapi untuk cerita neyh pulak jadi bersemangat nak gi awal-awal..haha! Sebab?? sebabnya cerita neyh adaptasi dari sebuah novel karya AHADIAT AKASYAH. Aku banyak jugak baca buku tulisan beliau neyh macam PILOT CAFE, LAGENDA BUDAK SETAN, lain-lain aku dah lupa! huhu~ Aku biasa ingat tajuk buku yang bagi kesan mendalam kat aku je. Macam Buku Pilot Cafe tue, meleleh jugak air mata. Rugi weyh kalau xbaca, ohh sempat mempromot pulak. :)


Berbalik pada cerita Lagenda Budak Setan yang aku tonton semalam, bagi aku sejujurnya aku kurang meminati filemnya (waa..mengkritik) sebabnya feel filem dengan pembacaan xsama. Aku lagi suka membaca kerana kesannya menusuk kalbu..haha! terjiwang sudah :) membaca buat aku rasa seronok dan rasa suspen je untuk mengetahui ape lagi perkara yang akan berlaku selepas itew. Kalau filem neyh pulak, kadang-kadang pelakon xdapat hayati watak yang dibawa, contohnya macam watak Ayu lakonan Lisa Surihani, dia xpandai nak rasa feel sedih yang betul-betul, air mata pun keluar sikit je. Mimik muka macam dipaksa-paksa air mata tue keluar. Kalau pembacaan aku mesti berangan yang watak heroin tue adalah AKU. Aku la sebagai tonggak utama dalam menghidupkan watak tersebut. haaha, sebab tue la kalau aku membaca buku yang feeling-feeling, mudah sangat buat air mata neyh keluar berjujut-jujut. hahaha~

Okeyla, neyh la sikit sedutan cerita dari filem tersebut. Lagu dia best, kalau hayati la~Ohh kenapa aku xboleh hayati maksud al-quran macam aku dapat hayati lagu neyh?? Mungkin perlukan lebih lagi pemahaman dalam aspek tersebut. InsyaAllah.





Bila cinta kini
Tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini
Hanyalah nestapa

Di tinggalkan cinta masa lalu
Dulu kau tawarkan
Manisnya janjimu
Dan ku sambut itu

Dengan segenap hatiku
Bila engkau pergi
Tinggalkan ku

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Ternyata memilih
Cinta yang fana

Perginya dirimu
Merobek jantungku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan
Dalam harapan


Lirik Lagu Hilangnya Cintaku – Filianti Vlee








No comments: