Wednesday, November 23, 2011

~~Sejuk~~


~~pakai helmet pun dah rasa macam aura kapal soyuz..ha ha ha!!~~


Sekarang musim tengkujuh dah setat..aku yang kini menaiki motosikal untuk ke tempat kerja berasa sangat resah tatkala hujan membasahi bumi. cewah ayat xtahan. ha ha ha!! setiap kali hujan aku akan rasa aku adalah seorang angkasawan negara, sebabnya aku pakai baju hujan ada feeling2 angkasawan gitu~ ekeke.

Pagi tadi baru aku rasa perasaan sebenar penungang motosikal kalau berdepan hujan lebat. Sakit tangan macam kena gigit dengan kerengga..nak cakap semut xboleh sebab semut gigit xberapa sakit. ha ha ha!! sakitnya macam kerengga yang gigit..aku neyh pulak yang baru merasa keadaan camitu terpaksalah menabahkan diri, bersyukur dengan apa yang ada.

Semenjak menunggang motosikal jugak, mengajar aku erti hidup sebenarnya. huhu~ realiti hidup yang menunjukkkan xsemuanya senang..aku nak belajar berdikari. Family aku bantah, xbagi aku menunggang moto masa gi kerja, sanggup bagi duit untuk bayar duit muka kereta, tapi aku cakap, aku nak bayar dengan duit sendiri..eksyen kan!! he he he!! aku dah banyak berhutang dengan family aku, tapi tulah pengorbanan mak ayah kita untuk kita, tapi kita pun xtau boleh atau x jaga dia bila mereka dah tua..aku sayang family aku. SERIYES. *terharu*


Jadi, hargailah pengorbanan mak ayah yang membesarkan kita, even masa kecik dulu selalu kena rotan, tapi sebab rotan lah kita jadi manusia kan..dah boleh pegang duit sendiri. eh dah lari tajuk pulak. Apa yang boleh aku kata, waktu hujan neyh ajar aku supaya terus tabah..DIA maha mengetahui segalanya, mungkin dia nak bagi yang terbaik untuk aku lepas neyh kan..aminnn (angan-angan nak pakai VIOS kaler purple tue) =p


~~oke, angkasawan yang ke???? nak berlepas sudah!! =P ~~

No comments: