Thursday, March 22, 2012

~~Burger stall style Aku~~


Assalamualaikum dan hai! :)


Wohooo!! super diet kembali..aku makan burger pulak oke..kiranya untuk elakkan muak terhadap makanan..hihihi, senang je nak buat..ringkas dan mengenyangkan. :D Aku cuma beli daging burger ramli tue je, nak buat sendiri guna daging hancur amik masa sebab lately aku agak kebizian dengan jadual yang xmenentu, ada je keje yang tergendala. biasa la tue kan..heeee ^^V


walaupun senang, aku tetap jugak nak letak recipe, mana la tau bukak blog tetiba teringin nak makan burger yang ringkas dan senang nak buat kan. :) Oke jom terjah recipe..


  • Sekeping Daging Burger Ayam (optional/ pape pun boleh macam daging kuda ke??) haha!
  • 4 helai daun salad romance
  • 2 Keping Roti Wholemeal (gardenia)
  • Sos Cili
  • Serbuk Lada Sulah
  • Bawang
  • Mayonis **aku xletak sebab dah stok dlm es box dah habis!
Cara-caranya : Goreng daging sampai masak, kemudian susun atas roti ikut kreativiti masing-masing. haha!! buat burger ala-ala mekDi pun boleh. selamat menTRYTEST. :)

~~dah siap pun bekal nak bawak gi ofis..aku bawak bekal sekarang, selain jimat belanja, jumlah pengambilan lemak aku sendiri yang kawal. :D :D ~~

No comments: