Monday, October 25, 2010

~~DirgahayuTuanku~~

Oke malas taip penuh dramatik, mood malas nak gi keje sebenarnya..hihi, lewat sehari n3 neyh, al-maklumla cuti 3hari.. :) jadi amik point-point penting ajola..(penting la sangat. ha ha!!)
  • 22hb ialah masa aku balik ke Pekan. Kg Halaman yang memang xboleh dilupakan. Home suwit homes.. :))
  • 23hb hari sabtu, aku ikut member opis gi Istana Pekan. Sebabnya hari ahad 24hb tue hari Keputeraan Sultan Pahang, Jadi ramai la bakal-bakal Dato yang nak amik pingat darjah kebesaran. Masa neyh diorang buat raptai dulu sebelum terima pingat bebetul.
  • Aku menyibuk kat sana sebab nak cari "ayah gula" sorang dua. ha ha ha!! xde niat langsung weyh..yeyekkk!! Oke tujuan aku masuk istana tue sebab open table serahkan borang bakal-bakal Dato neyh masuk Persatuan. Persatuan Dato-Dato Malaysia. Cewahhh~
  • Suka la tengok gelagat para Dato neyh. Ada yang lucu, seriyes, yang bes muka xpercaya pun ada jugak..ha ha ha!!
  • Biduan/Biduanita yang ada masa neyh Datin Rosnani Jalil, yang penerbit filem tue, pastu yang lelakinya pulak Mustafa Maarof, yang pelakon klasik emsem-emsem tue. :))
  • Tue ajola yang aku kenal, yang lain hmphhh haramm. he he
  • Disebabkan Hari Keputeraan Sultan Pahang kan, bandar Pekan pun berubah wajah..aku rasa macam ada kat Shah Alam je. Ada Pokok Lampu-lampu macam kat ICT tue..ha ha!! kalau aku tau kat pekan pun ada, xyah aku amik gambar dgn pokok tue masa gi ict dulu. Oh lupa, dulu jakun sangat..ngeh ngeh ngeh!!

  • 25hb cuti lagi.. :) masa neyh hari aku patut balik ke kuantan. Tapi sebelah pagi tue aku gi melawat ladang ubi kayu pulak. Neyh m.cik aku punya kerja la neyh. Dia cakap untuk buat industri kecil kat kampung aku. Nak suruh suri rumah ada side income, katanya laa..
  • Ingatkan dekat je tempatnya, ropenya jauh gile, lalu ladang kelapa sawit, ladang pisang, ladang betik, perkampungan orang asli, las sekali baru jumpa kebun ubi. Haihh.. menyesal ikut sekali. Neyh sebab percaya cakap nenek aku la neyh, dia cakap dekat je. hmphh..

No comments: