Sunday, October 17, 2010

~~Jadi Mama?? Ibu?? Mak?? Umi??~~


"alin, anak ko neyh berak"..alamak baby membuang pulak, kena panggil mak neyh, xpun hantar kat umah nenek..bia dia basuh..hehehe, anak aku noks~kakaka.. Anak xpress rakyat..comel kan baby neyh, aisyah insyirah nama dia. Seyes aku suka sangat ngan aisyah insyirah. Baik..pendiam..suka senyum..xsuka nanges..sume orang sayang. muahhhhxx comei sesangat, geram nak picit-picit. :))


Al kisah jaga baby neyh sebab kesiankan kat uminya, lepas balik sekolah kena berulang-alik gi KMC (Kuantan Medical Centre) sebab suaminya, a.k.a p.cik aku masuk hospital, da seminggu pun sebab denggi. Jadi kesiankan m.su aku neyh, aku mintak baby dia nak bawak balik rumah. Nasib baik baby insyirah neyh jenis xmeragam. Malam-malam pun kalau nanges sebab nak susu ataupun drypers dia basah. Senang sangat jaga anak rupanya..kekeke~ *tp xsemua baby xmeragam* haha!


Bila tengok muka baby neyh rasa bes sangat. Terbit rasa sayang, walaupun aku tau insyirah neyh bukan anak aku, tapi aku sayang sangat-sangat. Tiba-tiba terfikirkan cemana tergamak orang buang anak merata-rata, baby tue terbiar kat tepi jalan, dalam tong sampah, dalam tandas. Haihhh~manusia betopeng!





**baru main 2hari, da kena tinggalkan kat kg, mak aku jaga. Xbawak balik kuantan sebab aku kena gi kerja..lupa pulak isnin ialah hari bekerja..keh keh keh!

No comments: