Tuesday, December 13, 2011

~~Cabaran 14Hari..diEt dah setat!!~~






Wooooott..wootttt..aku nak setat diet dah..semalam aku berborak dengan adik doc, kawan aku dulu, tapi berborak dengan dia macam segan sikit sebab dia lelaki, nasib baik adik dia positip dan sporting. Aku suka..yeayyy!! dia cakap abang dia treat dia macam hardcore routine, tapi dia ada bagi tau aku yang dia punya amalan untuk dapatkan berat ideal.



Dia tue xla kategori gemuk, tapi nampak berisi kalau diikutkan dengan ketinggian. Ikut kiraan BMI pun dia masih kategori waspada obesiti. Orang rendah neyh kalau badan berisi memang nampak gemok kan..he he he!! sebab tue la dia diet untuk dapatkan berat yang sesuai dengan ketinggian. wuhuuuu~



Borak punya borak, aku tanya la dia makan ape..sebab dia sporting, dia bagi tau la ape yan dia amalkan. Dia cakap kat aku, dia amalkan nestle fitness selama 2bulan, xmakan pape makanan berat kecuali kalau betul-betul berkeinginan, tapi tue pun dia amik sikit je laa.. :) jadi semalam balik keje aku terus gi supermarket untuk beli nestle neyh..yimmie nasib baik sedapppp..sedap dari oat!! ha ha ha!! ^^V




Jadi kita tengok keputusannya oke. aku nak kurus pun sebab nak sahut cabaran..tengok la nanti bila aku kurus..wuhuuuu~~ ^___^V...senaman aku nak mula skipping semula. :) :)

2 comments:

Fied said...

gudluck my friends... :D

Aya Ekeuchi said...

sama-samalah kita membina badan berkualiti unggul..hahaha!!