Sunday, February 6, 2011

~~Cuti Je Kahwin!!~~



Kekenyangan minggu cuti neyh..hari sabtu je 3jemputan kenduri orang menjemput, tapi 2tempat kenduri kawen je yang aku gi. Perut pulak xpayah nak cakap la, rsenya macam dah nak termuntah..banyak sangat minum air sirap kenduri kawen. Ha ha ha!!


Minggu neyh rumah agak meriah. Semua adik beradik balik umah, kecoh noks~nasib baik abang ipar xbalik, kalau x mesti isi rumah agak sopan santun..ba ha ha!! segan jugak kan sebab abang ipar jarang balik, jadi kurang mesra lah sikit. Sebab tue semua orang cover santun masing-masing. :))



Sepupu aku dah kawen..semua orang sibuk bertanya bila pulak sampai giliran aku, lagak macam lapar nasi minyak je..tapi aku masih beri jawapan artis, NO KOMEN..ha ha ha!! Susah lah nak cakap pasal jodoh neyh, dah la aku neyh jenis pengganas, sopan santun tue ada tapi gila ganas..bukan macam pengganas mesir tue oke!! cuma aku xreti nak buat-buat ayuayu, manjamanja, gedikgedik..siapa boleh ajar aku supaya menjadi lebih perempuan?? kah kah kah!!


Tapi..seganas-ganas aku, reti masuk dapur oke. Reti la setakat nak masak lauk telur goreng kicap, daging masak kicap, ikan masak kicap..ha ha ha, (ko ingat suami ko nanti suka makan kicap la kan!!) tapi yang penting aku xtakut masuk dapur, dan xkan buat alasan takut bulu roma terbakar kalau memasak kat dapur. (bakal mak mertua semua, boleh x saya masuk list??) ha ha ha!!


***********

Aktiviti sebelah petang pulak, mak aku gi ajak tengok kebun getah yang kitaorang tanam dulu. Mak aku nak tengok anak pokok dah naik atau belum. Dulu kan kami pernah menanam, cuba tengok sini.. Pastu mak nak bayar upah kat orang yang menebas/membersihkan kebun tue dari semak. Seronok je rasanya bila tengok semua pokok yang kami tanam hidup..tangan sejuk neyh, kalau menanam senang pokok nak hidup.


Oke kebun pun dah bersih, siap boleh main bola lagi..aku dah xtakut nak masuk ke dalam kebun tue, sebab semua rumput dah kene potong..adik aku cakap boleh main lari-lari macam cerita hindustan tue..ba ha ha!!

2 comments:

roxybelleiyramethyst said...

tumpang cop kaki kat cnie...cari shoutbox xjumpe...itew da folo awk...jom join contest nak??itew de tag

http://roxybelleiyramethyst.blogspot.com/2011/02/senyum-tak-nampak-gigi.html

Alinaleen said...

sori dear..memang xletak shoutbox..nanti ada rezeki sy cuba letak..hihi, thx tag sy.. :D