Sunday, February 20, 2011

~~Sakit Yang Sakit Sangat~~


Malam semalam mengerang sorang-sorang, wuwuwu..sakit perut yang melampau sampai muntah-muntah dan demam, dah lama xkena penyakit cemini..aku suka sekurang-kurangya ringan beban dosa yang aku buat. Har..har..har!! upsss~


Mak aku pun dah naik risau, dia ingat aku muntah sebab piyed..biasanya aku akan muntah kalau tiba time itu..tapi semalam bukan masanya aku berada dalam tempoh itu. Aku xtau lah salah makan ke, terkurang makan ke..ha ha ha!! terkurang makan biasanya agak mustahil, tapi semalam memang aku makan agak lewat. Agaknya perut masuk angin kot.


Oke, yang menjadi isu sekarang neyh, aku dah lama xmengerang time demam, kiranya semalam adalah waktu betul-betul aku dilanda demam yang teruk. Seingat aku, aku demam sampai mengerang neyh waktu sekolah rendah dulu-dulu. Bila dah dewasa jarang kena penyakit, kalau demam pun yang biasa-biasa je, xde lah sampai tahap mengerang. Ubat demam sangat banyak kat rumah tapi saje je buat-buat xjumpa..xboleh nak makan ape-ape pun semalam, apa yang masuk mesti keluar semula.


Mengerang menahan sakit neyh buat aku sampai termimpi-mimpi..korang tau x aku mimpi apa?? Aku mimpi raksasa ikan tengah berperang dengan bakteria baik. Bakteria baik datang dari air yakult..Sebab ape yakult?? sebabnya aku minum yakult lepas muntah tue. Tujuan sebenar nak bagi sedap tekak je, Pastu kenapa dia lawan dengan ikan?? sebabnya lepas aku makan bubur ikan lah jadi muntah-muntah bagai nak rak!! Sumpah dah xlarat sangat-sangat weekend neyh. Mimpi aku tue diakhiri dengan kemenangan Yakult..ba ha ha!! gila


Nota kaki ke - 1 : Rasa-rasanya lah kan, kita neyh yakult ke ikan?? ha ha ha!! *tetibe*

No comments: