Monday, February 28, 2011

~~Maid Lari. Sekian Terima Kasih!!~~



~~Maid yang nak dihantar pulang..abis kontrak la neyh~~


Membizi selama neyh, xsempat nak update blog..adoii~sangat -sangat bizi dan pemalas sikit-sikit. he he he..aku bizi dengan menyuarat & audit ISO sebenarnya. Pastu bizi dengan persiapan kawan nak bertunang. Kau yang excited terlebih. ga ga ga..kawan nak tunang mesti lah aku excited kan, lepas neyh mereka pulak kena excited bila tau aku nak kawen..tettttt!!

Semalam balik dari Kuala Lumpur hari dah malam. Area pukul 8.3Opm..tengok car porch gelap semacam, dalam kereta tue p.cik aku dah dapat agak, neyh mesti maid dia yang sorang lagi dah lari..mula-mula syak je, mana la tau kalau maid dia lupa nak pasang lampu luar ke..ape ke..bila dah siap parking kereta kat porch, m.cik aku duk panggil-panggil nama maid dia..tp xde jawapan. Senyap!! lepastue dia perasan ada satu surat dekat dengan pintu bilik dia. Dia amik surat tue, ingatkan surat maid dia tinggalkan, rupanya surat dari maid lama yang baru dihantar pulang ke Indon. Kandungan surat tue menyatakan dia mintak maaf banyak-banyak kat m.cik aku kalau dia ada buat salah samada sengaja atau tidak sengaja. Wah macam banyak kan dosa yang dia buat. Oppss..nanti kita sambung cerita pasal peel maid lama neyh yea. Sekarang mau fokus pada yang baru neyh..hehe

Sebelum neyh lagi, dah lama dah m.cik aku dengar maid baru dia neyh merungut penat sebab kerja banyak. Tapi maid neyh macam bertahan je lagi..mungkin sebab dia masih ada kawan lagi dengan maid lama neyh. Jadi dia layankan aje lah sebab xde kesempatan dia nak lari kan. Setiap hari ada orang keluar masuk kat rumah neyh. Nak xnak terpaksa lah buat kerja kan? :)

Oke sambung! lepas m.cik aku baca surat yang dia tinggalkan tue, m.cik dan p.cik aku cek semua tempat. Tau x ape yang maid xguna tue buat, dia xtutup semua pintu rumah. Yang paling bes, pintu pun xkunci..masyaAllah~ bila tengok pintu semua xbertutup, aku pun gi tengok kat dalam bilik kalau ada ape-ape barang yang hilang. Mongok kan!!..*uppss~aku xleh sabar dengan sikap orang cemini* dah la lari tinggalkan rumah, pastu boleh pulak dia tinggalkan rumah dengan keadaan xberkunci..grrrrrr!! Aku teringat kejadian rumah kena pecah masuk masa tahun 2008. Warghhh, dia buat aku takut duduk kat rumah sensorang.

Jadi, kesimpulannya sekarang neyh aku yang kena sama-sama turun padang mengemas rumah. Sampai melecet jari aku menyapu sampah. Masa neyh la merungut dalam hati, susah betul duduk kat rumah besar sebab kalau menyapu sampah ambil masa yang lama. Fuhhhh~xpe lah keluarkan peluh..boleh mendiet.. ha ha ha!! Diet lah sangat kan?? :D


~~penanda tangan orang rajin buat kerja. LOL~~



**********
Gambar tahun 2OO8.
~~Neyh laluan Pencuri tue masuk~~

~~Bilik Aku~~


~~Bilik M.cik Aku~~

No comments: