Thursday, October 15, 2009

~~Mimpi~~



~~selingan~~

Definisi mimpi adalah pengalaman turutan imej,bunyi,idea,emosi,atau sensasi-sensasi lain semasa tidur,terutama ketika tidur REM(Rapid eye movement).

Perkara yang dimimpikan biasanya amat mustahil atau tidak mungkin dalam realiti fizikal.Ia juga di luar kawalan pemimpi.Pengecualian kepada perkara ini dikenali sebagai mimpi nyata,yang mana pemimpi menyedari bahawa dirinya sedang bermimpi dan kadang-kala berupaya mengubah persekitaran mimpi dan mengawal pelbagai aspek mimpi.persekitaran mimpi lebih realistik dalam mimpi jelas.



arini nak dijadikan cite, aku xtau la npe mata sangat mengantuk, nak cakap tdo lewat sangat rsenya mcm bese je..nak cakap aku makan ubat pn xjugak..tp yang pasti arini merupakan hari yang sangat-sangat mengantuk, sampai tdo kat opis pun xsedarkan diri..adoyaii..xpenah2 tdo waktu tengahari, arini bole pulak tido..pulak 2 lame jugak aku tido..dari pukul 12.45 - 2.00pm..
fuhhh nasib baik bos xmasuk..hehehe, tapi xsalah jugak sebab aku tido waktu rehat, bukan waktu bekerja..ekekekehh


mimpi yang sangat xlogik, ala nama pun mimpi..aku bole pulak mimpi bunian tengahari buta...perghhh dasat sungguh...pulak 2 ramai pulak pelakon layar yang terlibat dalam mimpi aku siang tadi..adoyaii memang pale ting tong laa..kakakahhh, tapi yang dasyatnya aku dengan berani bole melawan sekeras-kerasnya tindakan bunian tersebut..nama bunian tapi hakikatnya muka mereka2 itew mmg tidak diketahui sehingga aku betul-betul dah sedarkan diri dia alam nyata..pelakon-pelakon layar hanya memainkan watak senyap dalam mimpi tengahari aku tersebut..


yang xbesny mimpi aku ialah, aku las2 mengalah dengan sifat garang yang ditunjukkan bunian-bunian tersebut..dalam mimpi aku nanges sedu2..hingus leleh2..hahaha mmg xtahan..celik jew mata mengenali dunia nyata, aku rse mata aku basah dan hidung aku berair..eeee..malu btl la mimpi siang2 hari..hahahahhahahahaha..xtahan nk gelakk~~~~













No comments: