Sunday, May 23, 2010

~~Antara Syok & Penat~~

Bermula dari detik neyh, lebih kurang lagi 2minggu kakak aku bakal jadi pengantin baru. Kakak aku xbalik minggu neyh, orang bergotong royong buat pangkin + tapak memasak untuk kenduri kawen beliau nanti, penat. Masih banyak kerja yang perlu dibuat, aku agak stress akibat daripada perkahwinan beliau, macam aku je yang akan kawen, sebab?? sebab?? sebab semua benda berkaitan dengannya aku yang buat, kakak aku pulak bole singkirkan semua masalah dengan alasan bekerja jauh. Arghhh! kan bole stress tue! (mak cakap xbaik dengki-dengki) tapi alin penat la mak. Seyes, dari hal barang hantaran, kad kawen, buat hiasan tambahan bagi door giff semua bermula dengan aku yang buat. (saya xmengungkit! membebel je, tapi masih buat perkara yang sama :D )

~~anak sepupu aku, pic gotong royong xamik sbb aku bizi dgn keje dlm rumah~~


~~pic comot sbb dia kidnap buah dragon fruit depan rumah :)~~

~~buah yang selamat disembelih..heee~~


Habis cerita pasal kakak. Aku gi tanah kebun mak aku, tujuan?? kutip buah kuini. Tapi ada sesetengah orang panggil bacang, tapi aku panggil kuini. teethhh~ Bagi aku rupa dia lebih kurang macam buah mangga tue, cuma buah ni ada bau siket, kalau letak dalam kereta mau la 3-4 hari perfume dia masih kekal. :) bagi aku bau buah ni bes, bau manis, tapi bila dah bau lama-lama dalam kereta bole pening la pulak. Buah ni biasa orang buat sambal belacan, kalau musim kenduri kawen kat kampung yang kebetulan musim buah neyh, memang tersedia la sambal belacan + kuini neyh, sure kalau makan xperasan mak mertua lalu sebelah. :D


~~model buah kuini. :)) *p/s: buah sebelah kiri tue xburuk, tapi bergetah hitam~~


Aku gi kebun tersebut dengan adik aku, hari dah petang pun masa tue, kebetulan hujan, jadi kena la tunggu hujan berhenti, lagi satu risiko masuk hutan lepas hujan neyh banyak la ulat-ulat yang xdiingini muncul disebalik daun-daun lembap a.k.a PACAT!! aku benci beliau, persediaan telah dibuat, masa dah sampai kat kebun tue aku sembur ridsect..haha, selipar aku basah sebab racun serangga tersebut. (perlindungan okey) nasib baik gi dengan adik aku yang ke-3, dia pun sembur jugak. :) jadi sama-sama simpan rahsia kalau sebotol ridsect abis kami kerjakan..haha! Aku suka gi kutip lepas hujan, dapat banyak buat kuini tue. Balik rumah masa untuk santap habis-habisan. \(^__^)/

~~hasil kutipan yang xsia-sia, walaupun ridsect abes sebotol~~ :D

No comments: