Monday, May 3, 2010

~~Bukit Pelindung~~

BUKIT PELINDUNG..haihhh nama jew duduk kuantan, tapi baru arini aku tau wujudnya tempat berjoging-joggingan kat sana..haha, bukan ape selama aku duduk sini besenya xde teman nak ajak gi jogging, mereka semua xmo amalkan hidup sihat, memasing sibuk & memasing ada komitmen lain lepas balik keje, sebab tu lah aku jugak berjoggingan sensorang..ngeh~~


Biasanya gi jogging area taman bandar jew, dekat dengan UIA kolej, ramai jugak student-student neyh berjogging, sambil-sambil tu aku bole cuci mata jugak..haha!! okeh lupakan kisah taman bandar, aku nak cite pasal BUKIT PELINDUNG..

~~check point 1st~~

Petang tadi aku gi ke lokasi dengan kawan seopis..K.SU namanya, disebabkan aku xtau lokasi tersebut jadi aku dipelawa naik kete bersama dengannya..senang siket berkongsi kenderaan, tenkiu k.su.. :) Mula-mula sampai, aku tanya neyh ke tempatnya?? banyak jugak kereta kat tepi-tepi jalan tue, maksudnya ramai orang la kan, untuk permulaan nampak la orang-orang, makin lama naik ke atas,makin siket..sebab?? sebab aku ditinggalkan oleh mereka-mereka yang dah biasa mendaki, nama pun BUKIT PELINDUNG kan, sure la kena mendaki...woooooooooo fulamakkk katakk!! tingginya bukit tueeee, memang mencabar sesangat rasanya, se'eh pewot aku masa mendaki..fuhhhh~


Masa mendaki untuk check point 1st (k.su yang tetapkan check point!) aku dah termengah-mengah, nak cakap pon slow2 jew..masa bernapas pulak kena hembus napas ikut mulot dan hidung, aku perlukan oksigen lebey okeh..hahahhaha, orang yang gebu-gebu neyh memang kena udara banyak siket.. =p Selesai misi yang pertama, rehat 10saat dan teruskan perjalanan untuk mendaki lagikk...

~~selamba jew aku snap pic mereka! haha~~ (tengah mendaki okeh)


Mendaki...mendaki...mendaki...sampai kuar daki...sampai pon ke check point 2nd..perghhhhh, udara~~oksigen~~aku perlukan kau..bleghh, seyes aku dah xlarat nak gi ke peringkat seterusnya.."k.su, alin dah xlarat la nak mendaki lagi, jom kita turun nak??" "okeh..awak turun slow2 ehh, nti xde la mengah sangat" "oo..okeh"...masa turun memang sangat lancar, masa naik badan condong ke depan, masa turun badan condong ke belakang..hahahaa! rasa macam siket je aku mendaki rupanya...adehh~~ xpe la, esok nak mendaki sampai ke check point ke 2, semua ada 7 check point, baru la bole tengok view SELURUH BANDAR KUANTAN~ (tercapaikah??) ekekeke...

~~turunnn, hoorey!! gatal2 kaki aku masa neyh, nyamuk pun mengiringi aku masa turun =p ~~


No comments: