Wednesday, August 25, 2010

~~Pertengahan Puasa Dah~~

Arini dah pertengahan puasa, dah masuk 16 ramadhan..kejap je rasanya, kejap lagi hari nuzul quran, pastu merdeka, pastu tujuh likur, pastu SYAWAL..syawal raya la kan? keh keh keh :) xsabar rasanya nak beraya. uppss puasa belum habis dah teringatkan raya kan..ish3..



Sekarang aku masih bizi dengan kerja-kerja pembungkusan kuih raya dan serunding untuk angkatan tentera. Banyak tue nak kena pakaging. Siang malam gi opis buat kerja. Siang waktu untuk buat kerja pejabat, malam pulak buat kerja sampingan. Semua neyh sebab aku kena tolong m.cik aku, kalau bukan aku sebagai anak saudara yang patut menolong siapa lagi kan, kesian m.cik aku kena buat semua, dia pun dah macam orang xberpijak atas bumi dah. Penat sebenarnya, tapi dah niatnya untuk membantu, kita pun kena berniat cemitu jugak la. :) Bulan puasa neyh kena perbanyakkan sedekah, biar berkat sikit rezeki yang kita terima. InsyaAllah.




Harini aku xberbuka kat rumah, time untuk beronggeng dengan kawan-kawan la pulak. Masing-masing dah setuju nak berbuka sama-sama jadi tugas mensetting tempat ialah k.sue, sebab ape suruh dia ialah dia dah biasa jalan-jalan cari makan kat kedai area kuantan neyh. Kami semua tukang setuju je. Menu berbuka ialah nasi goreng udang, sotong salut tepung, kerabu mangga, telur bungkus dan air tembikai laici 1jug. haha~ balun sampai perabih, alhamdulillah kenyang.. :)

~~habih!! :)~~

No comments: