Monday, August 9, 2010

~~Pot Luck Versi 1~~

Rancangan nak buat pot luck masa hari jumaat lepas akhirnya berjaya. Harini giliran Ibu dan kak sue membawa pot masing-masing..ececceehhh melebar senyum masing-masing masa buka bekalan..wahaha~seronok depa dengar pujian noks~kekekehh =p

~~neyh la hidangan mereka berdua pagi tadi.~~


Ibu a.k.a senior kat opis aku tue, arini buat nasi hujan panas..terasa macam kendurik je, kak sue pulak buat puding kastard. Keje senang..hihi, xpe..janji ada kan kak sue kan?? :) esok turn aku pulak..tapiiiiii!! geng aku xde la pulak, arini kena dia kena gi ke Kelantan. Kak Adah, macam xaci je tinggalkan alin sorang-sorang kena buat. Nampak gayanya, pagi esok bising la dapur rumah m.cik aku nanti..ketuk-ketuk senduk time! janji buat dengan ikhlas kan..mesti sedap jugak la nanti..hihi..untuk desert aku dah siapkan malam neyh..pagi esok tinggal nak buat bekfes pagi je, xsusah mana pun. :)


~~persediaan untuk hari esok.. :) ~~


~~dadih yang dah dituang dalam tupperware..xde bekas kecik-kecik laa..~~






~~BALIK KEBUN.. GI KEBUN~~



Weekend aritu, sempat jugak aku gi kebun p.cik aku, kutip buah..hihi, lpe la pulak nak gi rumah dia sebelum neyh, kebizian agaknya..cewahh~~bukan! aku tipu, xbizi pun cuma lupa..pastu baru teringat kat rumah beliau banyak pokok buah. Biasanya kalau nak makan buah mesti gi rumah pak cik aku yang sorang neyh..boleh pulak tahun neyh lupa nak menjenguk. Mintak maaf alin kelupaan sekejap..hehe.

~~pakai tudung neyh rasa muka lebar macam pinggan..hahha! nasib laa, xde tudung lain yang nak dipakai~~


Kat rumah pak cik aku neyh kalau nak diikutkan, memang banyak pokok buah-buahan, macam dusun belakang rumah la nak dikira-kirakan. :) Masa aku datang neyh seronok jugak sebab ada orang tolong panjatkan pokok buah-buahan terbabit..hihi..xde la bersusah payah carik galah untuk kait buah rambutan atas pokok..wahai sepupu, jasamu dihargai.. :)


~~alamak!! hilang ciri-ciri gadis melayu.. =p ~~

Gila~ banyak buah aku kutip..ehh sori! sepupu aku tolong panjatkan.. :) tapi aku memang kutip pun, kutip kat bawah pokok la, sambil-sambil tue ngap la sampai rasa kenyang..haha~ terasa dasyat!!..disebabkan banyak pokok yang sepupu aku panjat, maka hasil yang dapat mesti la banyak jugak kan..penuh bonet kereta..mak aku cakap, "alin lepasni muntah rambutan la kat rumah" hahaha~mak aku pun bole cakap cemitu, aisehhh~~cakap la mak, alin memang suka..hahaha :D :D


~~berpeluh-peluh masa neyh, benci!! suka amik pic jelir lidah, ingat rock ke?? bleghhh~~

Lepas selesai kerja kat rumah pakcik aku tue, semua berangkat pulang, tapi aku xbalik rumah terus...matlamat pergi ke kebun kedua pulak..mak aku ajak gi menanam pokok getah!! adehhhh..apesal kami pulak yang kena, mak aku cakap aritu nak upah pekerja indon..nampak gayanya, aku ngan adik-adik aku la jadi indon kalau cemini..neyh sume sebab kes xpercaya la neyh..xpe la, jadi jugak sesi mengeluarkan peluh petang yang sejuk aritu...mak aku cakap, tanam la pokok neyh, nanti kalau dah tua..duduk kat kampung, getah dah ada orang toreh, cuma tunggu duit je..hahhh..tue la yang seronok nak dengar..kekkehh~~ perasan!


~~model anak pokok getah..hahaha :D :D ~~



~~model 1st dengan aksi menanam.. =p ~~

~~model 2nd..sampai terjelir lidah masa menanam..haha! sori ika =p ~~


~~pose cute dari model ke-3..bahaha, berkebun pakai jam! masa itu emas.. :)) ~~


~~peace pokok getah!!..ada pun kenangan masa pokok kecik..bila dah tua nti kena baca balik blog neyh..ekekeke ~~

No comments: